piątek, 9 kwietnia 2010

Ciasto Shrek!

Gdybym umiała jakoś napisać dźwięk trąbek robiących fanfary bym to teraz zrobiła bo oto najważniejsze ciasto tegorocznej Wielkanocy - Ciasto Shrek! Cudowny zielony Shrek! Niesamowicie przepyszne ciasto idealne dla fanów nie za słodkich łakoci! Przed świętami koleżanka mówi, że w tym roku zrobi chyba Shreka, moja reakcja była dość uboga - CO?! - i wtedy zostałam uświadomiona o istnieniu tego pysznego ciasta! A teraz wiem, że była to ważna wiedza :-D Dziękuje Oksano!
Już oczami wyobraźni widzę inne odmiany kolorystyczne tego ciasta i już zaczynam do nich tworzyć piękne nazwy!

Ciasto Shrek!!!

Troszkę trudne
min 2 godziny a może nawet dłużej ze względu na tężenie galaretek
Duża blacha 23/33

Składniki:

Biszkopt:
* 5 jaj
* 5 łyżek cukru
* 5 łyżek mąki pszennej
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 2 łyżki oleju
* kilka kropel wybranego aromatu do ciast

Masa Shrek'a I:
* Duża butelka Pysia zielonego (kiwi+jabłko+banan)
* 3 budynie śmietankowe (lub 2 duże)

Masa Shrek'a II:
* 400 mln śmietanki deserowej 30%
* 1 galaretka agrestowa lub kiwi
Oraz
* 2 paczki delicji
* 2 galaretki agrestowe lub kiwi

Do dzieła!!!

Biszkopt: Białka jajek ubić na sztywną pianę, pod koniec dodając cukier, wymieszać z żółtkami, aromatem (ja dałam cytrynowy) i olejem. Następnie małymi porcjami dodawać mąkę i cały czas mieszać. Biszkopt piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180' przez 25-30minut.
Masa Shrek'a I: Budynie rozpuścić w 1,5 szklanki napoju. Resztę Pysia zagotować. Dodać budynie i jeszcze raz zagotować. Gorącą masę rozprowadzić na wystudzonym biszkopcie. Na przestudzonej masie ułożyć Delicje.
Masa Shrek'a II 1 galaretkę rozpuścić w 3/4 szklanki gorącej wody. Pozostawić do lekkiego stężenia. Ubić śmietanę. Pod koniec powoli wlewać galaretkę i ubijać. 2 galaretki rozpuścić w 800ml gorącej wody i pozostawić aby lekko stężały. Następnie wylać na masę.
Pacek wstawić do lodówki lub trzymać w chłodnym miejscu.

SMACZNEGO!


38 komentarzy:

  1. Bezczelnie kradnę przepis ;DDD

    Olik

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis :D Ja w związku z faktem iż leń ze mnie patentowany nie piekłam biszkoptu, a dno blaszki wyłożyłam gotowymi biszkopcikami z paczki - nie delicjami - delicje w środku normalnie :) I też pyszne było :D
    Pozdrawiam. Matylda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Shreka już jadłam, ale jedynie z cukierni...przepis już mam, ale zebrać się jakoś nie mogę do upieczenia:)Twój wygląda pięknie:) zdradź tylko proszę w jakiej blaszce go piekłaś( 25x35 cm, czy tej 25x45 cm??), bo w moim przepisie są trochę inne proporcje, a rozmiar blaszki też nie jest podany. serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. a mój jest w przygotowaniu...bardzo mnie ośmielił Twój przepis, no i się zebrałam....Ps dziś są moje urodziny, także i okazja się znalazła hehee pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jolanto blaszka tak jak napisałam 24/33 czyli u Ciebie to 25/35 by była. Ciasto wychodzi dość wysokie więc nawet jak będzie troszkę większa blacha to nic nie szkodzi. Pozdrawiam Jagienka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jagienko dziękuję za odpowiedź...ale dopiero jak wstawiłam komentarz to sierotka zauważyłam rozmiary blaszki:) Shrek z twojego przepisu piekłam już kilkukrotnie i własnie wstawiam go na bloga (troszkę czekał bo mama zaległości). Był jednym z najśliczniej wyglądających i najlepiej smakujących ciast na urodzinach synka....zniknął w oka mgnieniu:)...a dziś jedziemy z całą blacha do znajomych:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. Żeby było całkiem zielona proponuję na białą masę ułożyć zielone winogrona i dopiero zalać galaretką

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam bardzo, robiłam wszystko zgodnie z przepisem…. No i nie wyszło :(
    A dokładniej…. nie wyszła ta masa zielona, z sokiem.
    Zrobiłam wszystko jak należy, rozprowadziłam budynie w szklance soku,
    resztę zagotowałam, wlałam budynie, zagotowałam…..
    I niestety na drugi dzień (ciasto na noc zostawiłam w lodówce)
    okazało się że ta masa jest zupełnie płynna. jak kisiel :(
    co zrobiłam źle?
    Bardzo proszę o odp : formalina2905@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej- spróbuj użyć budyniu z innej firmy oraz soczku również z innej firmy, może pomoże, pozdrawiam- Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  10. muszą być trzy budynie i duża butelka pysia, budynie rozpuść w 1,5 szkl. soku, resztę soku zagotuj, dodaj budynie i jeszcze raz krótko zagotuj, gorącą masę rozprowadź na biszkopcie, powinno się udać!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za ten przepis. Jestem w trakcie poszukiwań nowych świątecznych smakołyków, ten wpisuję na listę. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dopiero będę robiĆ synowi na 18 urodziny życzcie mi szczęścia ponieważ robię 1 raz.

    OdpowiedzUsuń
  13. "leniwa" lub "szybsza" wersja biszkoptów jest bardzo bardzo ok, tylko przetestowałam te trzy budynie to ciut dużo (wyszło bardzo sztywne),drugi zrobiłam na dwóch czyli według przepisu na opakowaniu budyniu i okazało się że moje dzieci stwierdziły mama ten jakoś lepszy

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo zaciekawił mnie ten przepis .Nigdy Shreka nie jadłam.więc dzis będzie debiut .zaraz zabieram się do pracy .póżniej napiszę jak smakował rodzince.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie slyszalam o tym zeby galaretka stechla. ale spoko i tak wiem o co chodzi

    OdpowiedzUsuń
  16. a mi jak zwykle nie wyszedł biszkopt, resztę zobaczymy jutro (robię na dzień nauczyciela więc trzymajcie kciuki)
    może zmięknie dzięki I masie, jest dość twardy i jak zwykle się skurczył - nie wiem co robię źle :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli damy delicje w bialej czekoladzie bedzie jeszcze ładniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  18. 23/33 to raczej duza blacha nie jest...

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto palce lizac, super!

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie dziś zrobiłam i masa mi nie wyszła z budyniu i pysia ;( Była zupełnie płynna...

    OdpowiedzUsuń
  21. własnie zroiłam to ciasto, wyszło super, tylko oczywisci biszkop nie za bardzo mi wyszedl bo niski ale reszta pyszna.mam ciasto na walentynki:):)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuje za pozytywne komentarze -

    co do nieudanej próby zrobienia masy - właśnie z nią tak jest, że czasami nie wychodzi - ja po kilku próbach dochodzę do wniosku, że soczek trzeba zawsze kupować Pysio a budynie tych lepszych firm - mi z takich składników zawsze wychodziło a z tańszych zastępników - różnie.

    Pozdrawiam Jagienka!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. wyszło wismienicie chocia ja osobiscie nie przepadam za zbytnia iloscia galaretki wiec dodałam tylko do kremówki biszkopt super całośc fantastyczna zebrałam weiele pochwał wśród domowników pozdrawiam sredecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. oooooooooooo jak ja lubie !!!!!!!!!!!! kuba z KRAKOWA

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobiłam na Wielkanoc ! Wyszło pyszne,lekkie i smaczne :) napewno powtórzę przy rodzinnej okazji :) ciasto najszybciej zniknęło ze stołu :).POLECAM!

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za pozytywne komentarze - również uważam, że jest pyszne :-)

    pozdrawiam Jagienka

    OdpowiedzUsuń
  27. Zawsze robię z Twojego przepisu to ciasto i jest pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  28. cieszę się, że ciasto udaje się dobre :-)

    pozdrawiam serdecznie

    Jagienka

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziś robię pierwszy raz to ciasto,zobaczymy jak wyjdzie jak na razie idzie nie najgorzej,masa właśnie stygnie na biszkopcie...oby wszystkim smakowało na grillu...dziękuję za przepis.pozdrawiam.ania

    OdpowiedzUsuń
  30. A mi się galaretka zmieszała z 2 warstwą i niestety nie wygląda to zbyt dobrze, ciekawe co z tego wyjdzie, przekonam się jutro

    OdpowiedzUsuń
  31. oj - za wcześnie wylałaś - w tym ciachu ważna jest cierpliwość - trzeba czekać aż wszystkie warstwy dobrze zastygną
    następnym razem na pewno wyjdzie bo warto spróbować :-)

    pozdrawiam Jagienka

    OdpowiedzUsuń
  32. ja mam blaszke 24 na 38 wyjdzie to ciasto, nie bedzie małe??:(

    OdpowiedzUsuń
  33. nie wydaje mi się - to ciasto ogólnie wychodzi dość wysokie więc spokojnie możesz zaryzykować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  34. proponuję 4 budynie (ja akurat kupuję te tańsze)i wtedy masa wyjdzie, z 3 też mi nie wychodzi, z 4 zawsze wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jest trochę pracy z tym ciastem ale jest fantastyczne ! Polecam bo jest przepyszne ! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz, zapraszam do dalszego komentowania moich przepisów!

Pozdrawiam Jagienka!